Ieguvumi no fiziskajām aktivitātēm

Fiziskās aktivitātes var uzlabot tavu sirds un asinsvadu veselību, muskuļu tonusu, kaulu veselību, kā arī mazināt dažādu neinfekcijas slimību un depresijas risku. Papildu tam tu kontrolēsi savu svaru un palielināsi savas iespējas dzīvot ilgāk! Regulāri sportojot, tu vienkārši jutīsies labi!

Pasaules Veselības organizācija rekomendē minimālo fizisko aktivitāšu līmeni, kas ir vismaz 30 minūšu mērenas intensitātes fiziskās aktivitātes ne mazāk kā 5 reizes nedēļā.

Mērenas intensitātes fiziskā aktivitāte ir tāds aktivitātes tips, kas paātrina sirdsdarbību, rada siltuma sajūtu un vieglu elpas trūkumu. Šādas fiziskās aktivitātes ir vienkāršas un jau pierastas darbības – piemēram, pastaiga, riteņbraukšana, fizisks darbs, peldēšana, mājsaimniecības darbi, pārgājieni, dārza darbi, izklaides sports un dejas. Tas būtībā nav nekas tāds, ko būtu sarežģīti vai apgrūtinoši iekļaut savā ikdienas ritmā.

Vai 30 minūtes dienā tev liekas daudz?

Pamēģini uz to paskatīties šādi:

Tev tikai jāsaīsina darbam pie datora, TV pārraižu vērošanai, ēšanai, braukšanai ar auto un gulēšanai paredzētais laiks līdz 23,5 stundām diennaktī!

Sāc pamazām! Ieteikumi fizisko aktivitāšu ieradumiem ikdienā:

  • noej kājām vismaz 10 000 soļu;
  • uzkāp pa trepēm līdz trešajam stāvam vai augstāk piecas reizes;
  • ne mazāk par 30 minūtēm dienā ej ātrā soli (piemēram, 2 reizes 15 minūšu pastaiga dos tādu pašu efektu kā viena 30 minūšu pastaiga).

 piramida

*Izmantota informācija no e-brošūras „Aktīvs un vesels!”